“Асоціації вітчизняних виробників виступають проти збільшення на 70% тарифів на вантажні перевезення” – підсумки пресконференції
Вчора, 7 липня, представники Української асоціації вапняної промисловості взяли участь у пресконференції в пресцентрі агентства “Інтерфакс-Україна” на тему “Асоціації вітчизняних виробників виступають проти збільшення на 70% тарифів на вантажні перевезення”.
Учасниками стали:
- керівник об’єднання “Укрметалургпром” Олександр Каленков,
- виконавчий директор Асоціації “Укрцемент” Людмила Кріпка,
- президент Української зернової асоціації Микола Горбачьов,
- представник Української асоціації вапняної промисловості Олег Місюк,
- керівник Української асоціації виробників феросплавів та іншої електрометалургійної продукції (УкрФа) Сергій Кудрявцев.

Нагадаємо, зустрічі передувало рішення Міністерства інфраструктури та Укрзалізниці про збільшення вартості вантажних перевезень залізничним транспортом на 70% з 29 червня 2022 року.
Асоціації аргументовано переконані, що це помилкове рішення для всієї економіки. Стратегічно важливі галузі, як от: металургія, виробництво цементу, зерна, вапняку, феросплавів та інші в умовах війни, роботи не на повні потужності та інші виклики сьогодення не можуть працювати за новими умовами та тарифами Укрзалізниці – це викликає значний вплив на вартість кінцевого продукту.
Олег Місюк, до прикладу, повідомив, що до 29 червня вартість перевезення 1 тони вапняку залізничним транспортом із західних областей України до основних споживачів у Дніпро, Запоріжжя складала близько 400 грн, а з 29 червня – понад 600 грн/т при самій ціні на вапняк 270-300 грн/т. Логістика понад 2 рази вища за саму сировину. Тобто зростання послуг Укрзалізниці на 70% означає, що ціна вапняків у клієнта-споживача зросла майже на стільки, скільки коштує сам вапняк на складі в виробника. Крім того, на ринок вапнякової промисловості чинить тиск й імпорт. Через такі рішення імпорт матиме ще більший вплив, який і так створює конкурентне середовище галузі, або може взагалі витіснити вітчизняних виробників вапняку. Для багатьох підприємств це означає повну зупинку, при тому, що без підвищення з/д тарифів вони б могли працювати.
Представлені галузі, а це споживачі більш як 80% усіх залізничних перевезень, переконані, що вказане рішення Укрзалізниці критично необхідно скасувати і ввести мораторій на термін під час і 6 місяців після закінчення воєнного стану. Маємо надію, що Уряд, можливо, й Президент України втрутяться у ситуацію, аби стратегічно важливі галузі змогли вижити та продовжити роботу у цей непростий для усіх час.